Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

UBS: Ανώφελα τα σχέδια αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους χωρίς γενναίο haircut!





Χωρίς σημαντική απομείωση του χρέους, η Ελλάδα δεν θα είναι σε θέση να μειώσει το φορτίο του σε διαχειρίσιμο επίπεδο
Η πορεία του ελληνικού χρέους απέχει πλέον πάρα πολύ από τα επίπεδα που το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θεωρεί ως βιώσιμα, παρατηρεί η UBS, εκτιμώντας ότι ο κίνδυνος Grexit παραμένει στο 20-30% ακόμη και μετά τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις πρόσφατες εκλογές.
Σύμφωνα με την τελευταία 7σέλιδη ανάλυση της UBS υπό τον τίτλο «Greece: Syriza wins the election – Grexit risk remains at 20-30%» (Ελλάδα: Ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές - Ο κίνδυνος Grexit παραμένει στο 20-30%), την οποία σας παρουσιάζει το www.bankingnews.gr, η UBS θεωρεί ότι οι εξελίξεις του τρέχοντος έτους έχουν συμβάλει τα μέγιστα στο να υπερβεί ο λόγος του ελληνικού χρέους προς ΑΕΠ τα επίπεδα που το ΔΝΤ θεωρεί βιώσιμα.
Ακόμη και αν ληφθεί υπόψιν η εφαρμογή του φιλόδοξου πολυετούς δημοσιονομικού σχεδίου, η Ελλάδα θα εξακολουθεί να φέρει ένα υπερβολικό βάρος χρέους.
Γι 'αυτό και το ΔΝΤ κατέστησε σαφές ότι για να συμμετάσχει στο νέο πρόγραμμα θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη απομείωση του χρέους.
Οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι από τη μεριά τους υποσχέθηκαν να το εξετάσουν αυτό, αλλά μόνο εάν η Ελλάδα περάσει την πρώτη αναθεώρηση του προγράμματος, η οποία θα αρχίσει μετά την ανάληψη των καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση.
Από την ευρωπαϊκή προοπτική, ωστόσο, κάποια ελάφρυνση του χρέους θα πρέπει να παραμείνει σε μέτρια επίπεδα, προκειμένου να διατηρηθεί η πίεση στην ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις.
Επίσης, δεν θέλουν να στείλουν το λάθος μήνυμα σε άλλες υπερχρεωμένες κυβερνήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα με το χρέος τους.
Ήδη ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Wolfgang Schäuble έχει πει πολλές φορές ότι η απομείωση της ονομαστικής αξίας του χρέους των χωρών της Ευρωζώνης είναι αντίθετη με τις Συνθήκες της νομισματικής ένωσης.
Ακόμη και αν παραβλέψει κανείς τη νομιμότητα, μια μείωση των ονομαστικών τιμών σε κάθε περίπτωση θα προκαλέσει μια τυπική διαγραφή των δανείων, επιβαρύνοντας το δανεισμό άλλων χωρών ή θα πυροδοτήσει καταπτώσεις των εγγυήσεων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (EFSF) στις χώρες μέλη.
Η πιθανότερη λύση είναι αυτή της αναδιάρθρωσης του χρέους (re-profiling), η οποία θα πρέπει να περιορίζεται σε δάνεια του δημόσιου τομέα, αφήνοντας ανεπηρέαστη την αγορά ομολόγων.
Τα διμερή δάνεια από τις χώρες μέλη από το πρώτο πακέτο διάσωσης θα μπορεί να επεκταθούν σε μια πολύ μακρινή ημερομηνία λήξης, μειώνοντας έτσι την καθαρή παρούσα αξία τους.
Επιπλέον, η UBS βλέπει περιθώριο για περαιτέρω μείωση του επιτοκίου των δανείων στήριξης, η οποία θα παράσχει αποτελεσματικά στην Ελλάδα ποιότητα δανεισμού σε όρους ΑΑΑ.
Τα υφιστάμενα δάνεια του EFSF, τα οποία έχουν ήδη μέσο όρο λήξης περισσότερα από 30 χρόνια, μπορεί επίσης να επεκταθούν περαιτέρω, και όλα τα νέα δάνεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν ημερομηνία λήξης σε πολύ μεγάλο βάθος χρόνου.



Αντίθετα, δεν αναμένεται κανένας επαναπροσδιορισμός των δανείων που δόθηκαν από το ΔΝΤ.
Συνολικά, η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα μειώσει το τρέχον κόστος του χρέους, αλλά δεν αναμένεται να επιφέρει καμία σημαντική αλλαγή στην ονομαστική καθαρή δανειακή επιβάρυνση.
Τούτου λεχθέντος, το χαμηλό κόστος του χρέους θα πρέπει να επιτρέψει στην Ελλάδα να έχει καλύτερα αποτελέσματα στην εφαρμογή του προϋπολογισμού, η οποία θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να παγιώσει το φορτίο του χρέους.
Ρεαλιστικά, όμως, χωρίς σημαντική απομείωση του χρέους, η Ελλάδα δεν θα είναι σε θέση να μειώσει το φορτίο του χρέους της σε διαχειρίσιμο επίπεδο, το οποίο ορίζεται από το ΔΝΤ ως λιγότερο από το 120% του ΑΕΠ για μια αναπτυγμένη χώρα.

www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου